یکشنبه     26/آبان/1398 
دسته: اخبار
بازدید: 184

IMG 2087

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان؛ جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان با حضور خرازی، رییس امور سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون استاندار، رییس سازمان و مدیران دستگاه های اجرایی، یکشنبه 98/4/2 برگزار شد.

مجید پورعیسی رییس سازمان و دبیر شورای راهبری توسعه مدیریت استان، حقوق شهروندی را یکی از مباحث مهم و واژه های مقدس در جوامع و به عنوان ملاک ارزیابی کشورهای پیشرفته برشمرد و اظهار نمود: اگرچه حقوق شهروندی در سطح کلان دامنه وسیعی به خود گرفته ولی در حوزه های منطقه ای دارای نقاط ضعفی است که می بایست برای رفع این ضعف ها با همکاری استانداری تمهیداتی در راستای فرهنگ سازی و اجرای حقوق شهروندی اتخاذ گردد.

وی در ادامه گزارشی از اقدامات صورت گرفته سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در رابطه با استقرار میز خدمت از جمله ابلاغ و پیگیری اجرایی شدن کلیه بخشنامه ها و دستورالعمل ها ، شرکت در برنامه های صدا و سیمای استان بمنظور تبیین دستورالعمل ها و اهداف استقرار میز خدمت،  برگزاری دوره های آموزشی، همچنین پاسخ به شبهات و ابهامات دستگاه های اجرایی، انعقاد تفاهم نامه مشترک با دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امورحقوقی و دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری به منظور انجام بازدیدهای مشترک از دستگاه های اجرایی استان و شهرستانها، انجام بازدیدهای میدانی قبل از اتمام مهلت از دستگاه های اجرایی به منظور تسهیل و تسریع در استقرار میز خدمت در دستگاههای اجرایی بصورت حضوری و الکترونیکی و... ارائه کرد.

در ادامه جلسه شرکت توزیع نیروی برق استان گزارش کاملی در خصوص نحوه استقرار میز خدمت الکترونیکی  به عنوان یکی از سه دستگاه اجرایی پایلوت در استان ارائه و بیان نمود: این شرکت به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه استقرار میز خدمت الکترونیک در سطح کشور نیز مطرح می باشد.

هاشمی مقدم، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان توضیحاتی در خصوص وضعیت خشکسالی ها و جمعیت شهری تحت پوشش شبکه آب و شبکه فاضلاب استان را ارائه کرد، سپس نادی، معاون خدمات مشترکین آب و فاضلاب استان گزارشی مبنی بر نحوه ارائه خدمات به صورت الکترونیکی از طریق درگاه پورتال خدمات شرکت، دفاتر پیشخوان  و سامانه پایش آب ارائه نمود.

خرازی، ریيس امور سلامت اداري و صيانت از حقوق مردم سازمان اداری و استخدامی کشور یکی از شعارهای مهم دولت تدبیر و امید را موضوع حقوق شهروندی برشمرد و افزود:  با توجه به  سطح پایین رضایتمندی مردم از دستگاه های اجرایی منشور حقوق شهروندی مشتمل بر 19 ماده در تاریخ 98/12/28 در شورای عالی اداری مصوب و به دستگاه های اجرایی ابلاغ گردید.

وی تصریح کرد: منظور از میزخدمت به مفهوم واقعی پنجره واحد خدمت رسانی می باشد که در دستگاه های اجرایی می بایست عملیاتی گردد. وی هدف از استقرار میز خدمت الکترونیکی در دستگا های اجرایی را کاهش زمان  صرف شده و افزایش سطح رضایتمندی مردم دانست و پیشنهاد داد در یک بازه زمانی مشخص تمام دستگاه های اجرایی میز خدمت را با این تعاریف راه اندازی نمایند و میزان رضایتمندی مردم نیز از ارائه خدمات دستگاه ها مورد سنجش قرار گیرد.

 

رییس امور سلامت اداري و صيانت از حقوق مردم سازمان اداری و استخدامی کشور  بیان داشت: مسئولیت نظارت و راهبری دستگاه ها در خصوص تصویب نامه حقوق شهروندی در سطح ملی بر عهده سازمان اداری و استخدامی کشور و در استان ها بر عهده شخص استاندار می باشد و تأکید نمود نظارت و بازرسی می بایست از حیطه نظارت حکومتی و دولتی به نظارت همگانی سازمان یافته (نهادهای جامعه مدنی )هدایت شود. لذا پیشنهاد می شود در کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم حداقل دو نفر از نمایندگان سازمان های مردم نهاد وجود داشته باشد.

در ادامه جلسه اعضاء شورا به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و دبیر شورای راهبری توسعه مدیریت استان از دستگاه های اجرایی خواست نظرات و پیشنهادات خود را به دبیرخانه شورا و سازمان اداری استخدامی کشور منعکس نمایند.

حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری وجانشین رئیس شورا بر اهمیت بحث اجرای تصویب نامه حقوق شهروندی در دولت تأکید نمود و بیان داشت اگر چه مبحث دولت الکترونیک باید در دستگاه های اجرایی نهادینه گردد اما باید تلاش کرد به سمتی حرکت کنیم که اقدامات لازم در راستای اجرایی شدن این بخشنامه ها و مصوبات مستمر بوده و به صورت مقطعی و سلیقه ای تصمیماتی اتخاذ نگردد و این مهم در صورتی در استان ها محقق خواهد شد که در سطح کلان با جدیت تمام پیگیری شود.

حسینی تصریح کردند: در راستای بهبود ارائه خدمات الکترونیک و فناوری اطلاعات، توجه به ملاحظات مردمی  از نکات مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد تا شاهد آثار مثبت آن باشیم. وی ضمن اشاره به پراکندگی جمعیت استان و تأسیس آن در شرایطی که سیاست های انقباضی در جامعه حاکم بود و بحث چابک سازی قوه مجریه مطرح که منجر به  ایجاد بدنه ضعیف تشکیلات دستگاه های اجرایی گردید گفت: این عوامل  خدمات رسانی به مردم استان را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است. امید است انعکاس این موارد به سازمان اداری استخدامی کشور زمینه ساز برون رفت از شرایط موجود باشد.

در پایان جلسه پیشنهاد شد به منظور حذف دریافت مدارک هویتی از مشترکین لینکی بین اداره کل ثبت احوال و سامانه خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب شهری استان تعریف گردد و مقرر گردید  جلسات شورای راهبری توسعه مدیریت استان به طور منظم هر دو ماه یک بار برگزار گردد. همچنین به تبع آن کمیته های ذیل  شورای راهبری توسعه مدیریت استان به طور منظم برگزار شود؛ همچنین به منظور تکمیل فرآیند ارائه خدمت (واگذاری انشعاب)وامکان پرداخت هزینه حفاری بدون نیاز مراجعه به دستگاه ،نشست مشترکی بین شهرداری و آب و فاضلاب شهری با مدیریت معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری انجام پذیرد.

مقرر گردید در کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم گلوگاه های فساد شناسایی و برای هر کدام راه حلی پیشنهاد شود و همچنین در صورت طرح استقرارمیزخدمت الکترونیک دستگاه اجرایی متقاضی در شورای راهبری توسعه مدیریت و مصوب شدن آن تأمین اعتبار لازم توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان صورت پذیرد.

IMG 2099

IMG 2093